صفحات

۳/۰۵/۱۳۸۸

روح چیست؟روح در قبل و بعد از اسلام

محمد عرب ترفند بازی که ادعا می کرد پیامبر پایانی است در یک جای قرآن می گوید روح و چگونگی وجود آنرا بغیر از الله کسی نمیداند(85اسراء)و در جای دیگر قرآن می گوید روح از آسمان به زمین فرود می آید(4قدر). ولی در واقع آیا روح چیست؟
بدیهی است که درباره روح و چگونگی وجود ان کتابها نوشته شده است و از اینرو شرح چنین موضوع پیچیده و حساسی را نمی توان تنها با یک بازنمود کوتاه برگزار کرد. ولی به هر روی برای شرح تئوری روح باید ابتدا به چگونگی ایجاد اورگانیسم(موجودات زنده)نظر کوتاهی بی اندازیم.
زیست شناسان شیمی دانان و فسیل شناسان به این نتیجه رسیده اند که بیلیونها سال طول کشیده است تا زندگی و جانوران روی کره زمین از عناصر شیمیایی بیجان در شرایط مناسب محیطی یوجود بیایند. دانشمندان یاد شده راز زندگی روی کره زمین را نتیجه کنشها و واکنشهای شیمیایی در شرایط محیطی همین کره دانسته و باور دارند که جانداران روی زمین فرآورده مستقیم خود زمین هستند و با عوامل متافیزیکی هیچگونه پیوندی ندارند. این تئوری در پیش نیز بوسیله ارسطو و یک فیلسوف دیگر یونانی به نام انکسی مندر ابراز شده بود. در سال1924یک شیمی دان آلی روسی به نام الکساندراینانوویچ اوپارین بر اثر پژوهشهای خود به این نتیجه رسید که زندگی جانداران روی زمین از کنش ها و واکنشهای شیمیایی ناشی شده و تئوری خود را تکامل شیمیایی نامیدند. چند سال بعد یک دانشمند انگلیسی به نام هالدین نیز درست به همین نتیجه دست یافت. تئوری تکامل شیمیایی درباره پیدایش زندگی و جانوران روی کره زمین همان تئوری تکامل داروین دانشمند انگلیسی می باشد.
بر پایه پژوهشهای دانشمندان بالا عناصر شیمیایی آزاد که در فضا وجود دارد مانند اکسیژن هیدروژه و کربن با یکدیگر ترکیب می شوند و سبب ایجاد عناصر دیگری از قبیل متان آمونیاک قندها و اسیدهای آمینه می شوند قندها و اسیدهای آمینه نیز در برابر تابش خورشید با یکدیگر ترکیب و سبب ایجاد عناصر شیمیایی دیگری می شوند مانند فسفات نئوکایدها و سلولز(DNA-RNA). نئوکلیدها نیز به نوبه خود با پروتوئیدها ترکیب می شوند و در نتیجه آن ژنها بوجود می آیند و در این حالت مقدمات زندگی گیاهی فراهم می شود. سپس بر اثر نشو و نمای نئوکلیدها امکان ایجاد حیوانات تک سلولی که ساده ترین شکل حیوان می باشند و سرانجام زندگی حیوانی و در پایان زینه تکامل بشر حیوان باهوش و خردی که برتر موجودات عنوان گرفته است پا به پهنه هستی می گذارد.
در بدن اورگانیسم انسان و یا حیوان ترکیباتی وجود دارد که سبب ایجاد انرژی و حیات آنها می شود. تا زمانی که بین یاخته های بدن انسان و یا حیوانات هم آهنگی وجود دارد انسان یا حیوان به زندگی ادامه خواهد داد ولی زمانی که هم آهنگی یاد شده مختل شود زندگی اورگانیسم باز می ایستد و به اصطلاح مرگ به وجود می آید.

هیچ نظری موجود نیست: