صفحات

۳/۰۴/۱۳۸۸

جهنم در اسلام

تمام ادیان و مذاهب گوناگون دنیا از دوزخ یعنی کیفرگاه پس از مرگ سخن رانده اند ولی در هیچ دین و مذهبی تئوری دوزخ وحشتناکتر و شکنجه بارتر از دین اسلام نیست. دربررسی تئوری دوزخ الله موجود خون آشام و انتقام جویی شناسایی می شود که تشنه خون بندگان خود و مشتاق مشاهده زجر و شکنجه آنها می باشد. الله بنده های دوزخی خود را با نهایت سنگدلی و بیرحمی به شدیدترین وضعی که حتی پندار آنهم کار ساده ای نیست در آتش گداخته دوزخ کباب و پوست و گوشت و استخوانشان را بریان می کند و آنها را به شکل مایعی آتشزا در می آورد و دوباره به انها جان می دهد و از نو تا ابد این سرنوشت شکنجه بار را درباره آنها تکرار می نماید.
دوزخ و یا جهنم الله آتشگاهی است که پندار آن سنگدلترین افراد را نیز به شگفت می آورد. 67سوره از114سوره قران در 285آیه به شرح ویژگیها و فروزه های دوزخ اختصاص داده شده است. به راستی می توان گفت کمتر جنایتکار خونخوار پریشان مغز و انتقامجویی را می توان یافت که مانند اللهی که محمد در قران آفریده است حتی پندار چنین اعمال ستمگرانه و وحشیانه ای را نسبت به وجود بشر در مغز بپروراند. از بررسی آن بخش از متون قران که درباره دوزخ و ویژگیهای آن سخن می گوید الله موجودی شناخته می شود که دنیا و موجودات آنرا برای آن آفریده است که حس شرارت و انتقامجویی و خونخواهی و خون آشامی بی اندازه و بدون انتهای خود را آرامش بخشد. دوزخ الله به اندازه ای مخوف و ترسناک است که به هیچ وجه نمیتوان آنرا با کو ره های آدم سوزی آدلف هیتلر رهبر آلمان نازی در جنگ جهانی دوم که شش میلیون یهودی را خاکستر کرد و بدین مناسبت انتقاد و نفرت جهانیان را نسبت به خود برانگیخت برابری نمود.
قران تنها از خود دوزخ نام می برد و اشاره می کند که هر بخش از دوزخ به گروه ویژه ای اختصاص داده شده است. ولی احادیث اسلامی می نویسند که دوزخ دارای هفت طبقه است که هر یک آن برای گروه ویژه ای از افراد به وجود آمده است.
وقتی وارد این مکان شدید دست و پای شما را با زنجیرهای آتشین می بندند و سیخی در شما فرو می کنند و روی آتش می چرخانند در همین حال آب جوش و اب چرکین و خون الود می دهند تا از آن بخورید در همین هنگام پوست از تنتان میافتد و دوباره رشد می کند با زنجیرهایی که دور گردنتان می بندند شما را می کشند تا به درختی بنام زقوم که از ته آن محل رشد می کند و میوه ای به مانند کله شیطان دارد را بزور در دهان شما می گذارند و میخورید و شکمتان چاق می شود و در همین حال دوباره پوست بدنتان و پهلو و پشتتان مسوزد و مجدد رشد می کند در ادامه به شما لباسی از جنس آتش می پوشانند و از بالا به روی سرتان آب چرکین و خون آلود و آب جوش میریزند و چهرتان از آتش سرخ می شود. ابی چون مس گداخته شده در شکمتان می ریزند و دوباره پوست بدنتان می ریزد و دوباره رشد می کند و شما را بروی آتش می چرخانند.
طبقه اول جهنم است که مرکز مجازات و سوزانیدن مسلمانان می باشد. طبقه دوم لازا نام دارد که محل مجازات و سوزانیدن مسیحیان است. طبقه سوم الحتومه می باشد که برای سوزانیدن یهودی ها به وجود آمده است. طبقه چهارم صائر نامیده می شود که برای مجازات و سوزانیدن صابئین ایجاد شده است. طبقه پنجم صاکر است که برای مغ ها(روحانیون زرتشتی پایینتر از موبدان) به وجود امده است. طبقه ششم الجحیم نام دارد که دارای آتشگاههای وحشتناکی بوده و برای مجازات و شوزانیدن بت پرستان آفریده شده است. سرانجام طبقه هفتم الهاویه می باشد که مغاک بی ته ترسناکی است که برای سوزانیدن منافقین به وجود آمده است.
باید بویژه به این نکته توجه داشت که کم و بیش تمام آیه ها و سوره هایی که درباره دوزخ سخن می گویند در مدینه در زمان پیامبر شاهی محمد نوشته شده است. آن بخش از آیه ها و سوره هایی که مکی هستند درباره دوزخ بسیار کمیاب و کوتاه بوده و بیشتر درباره افرادی نوشته شده که به رسالت پیامبر ایمان نمی آورند نه آنهایی که مرتکب گناه می شوند.
چکیده 285 آیه ای که درباره جهنم سخن گفته شده به شرح زیر است:
دوزخ برای آنهایی آفریده شده که به پیامبر و رسالت او ایمان نمی آورند و او را مسخره می کنند. دوزخ همچنین جایگاه بت پرستان منافقان مشرکان کافران دشمنان و بدخواهان الله . افرادی که به الله دروغ می بندند و آیت ها و وحی های او را تکذیب می کنند. مومنانی که به دشمن پشت می کنند. آنهایی که در خانه می مانند و در رکاب محمد به جنگ نمی روند و پولها و زر و سیمهایشان را پنهان نموده و در راه هدفهای محمد هزینه نمی کنند. افرادی که توبه نمی نمایند. ستمکاران و گناهکاران اسراف کنندگان و منکرین خواهد بود.
در کتاب مشکات المصابح جلد اول صفحه های 367-362 درباره دوزخ می نویسد:هنگامی که انسان مومن در می گذرد روان او به سادگی و آسانی مانند قطره آبی که از یک خیک آب چکه می کند و دارای بوی مشگ است از بده او خارج می شود ولی یک آدم کافر و زشتکار را عزراییل مانند سیخ داغی که از یک تکه پشم مرطوب بیرون کشیده شود به سختی از بدن او خارج می شود. سپس با وجود بوی زننده ای که از روان آدم بدکار استشمام می شود فرشته های دیو چهره آنرا در یک تکه گونی می پیچند و به دروازه پایین ترین طبقه دوزخ می برند. دربان دوزخ می گوید ما نیازی به تو روان فاسد نداریم در دوزخ به روی تو باز نمی شود و تو باید به محل خود برگردی. سپس الله می گوید نام او را در دفتر دوزخی ها ثبت کنید. آنگاه فرشته های دیو چهره با خشونت او را به زمینت بر می گردانند و او دوباره در گور وارد بدنش می شود.
پس از آن عذاب گور آغاز می شود. عذاب گور ویژگی به افراد بی ایمان ندارد بلکه مسلمان و کافر هر دو محکوم به تجربه عذاب قبر هستند. ولی تفاوت بین افراد مومن و بی ایمان در تحمل عذاب گور آنست که عذاب گور برای افراد مومن کوتاه خواهد بود. به هر روی در این زمان گور قس دار می شود و خویشاوندان تازه درگذشته بندهای کفن او را باز می کنند تا او بتواند در هنگام پرسش و پاسخ نکیر و منکر بنشیند. نکیر و منکر دو فرشته سیاه و زشت چهره و دارای چشمان آبی هستند که از آنها برق می جهد. پس از اینکه پرسش و پاسخ نکیر و منکر پایان پذیرفت اگر شخصی تازه درگذشته یک مومن واقعی باشد نکیر و منکر به او می گویند:تو می توانی مانند یک داماد راحت و آسوده بخوابی تا الله برای روز قیامت ترا بیدار کند. ولی اگر شخص کافر و بدون ایمان باشد نکیر و منکر از او پرسش می کنند :خدای تو کیست؟ پاسخ می دهد: افسوس افسوس من نمی دانم خدایم کیست.-دین تو چیست؟می گوید :افسوس افسوس نمی دانم دینم چیست-چه پیامبری را پرستش میکنی؟میگوید: افسوس افسوس نمی دانم.
سپس صدایی از آسمان شنیده می شود که می گوید:او دروغ می گوید او را روی یک تخت خواب آتشین بخوابانید و دری از گور او به سوی دوزخ باز کنید.
بازهم در کتاب مشکات المصابح جلد اول صفحه های 40و367می نویسد:در این هنگام سوراخی از گور شخص تازه در گذشته به سوی دوزخ باز می شود. او صدای دندانهای دوزخ را می شنود که برای فرو بردن در گوشت و استخوان او آماده می شوند. درهمان حال شعله های گدازنده آتش به او حمله می کنند دیوارهای گور تنگ می شوند و دنده های او را درهم خرد می کند. یک فرشته دیو هیکل با چهره زشت و کریهش به او نگاهی می اندازد و می گوید: من اعمال و رفتار زشت تو هستم. شخص تازه درگذشته فریاد می زند: یا الله از تو درخواست می کنم روز قیامت را به تاخیر بیاندازی.
در تمام درازای سالهای بین مرگ تازه درگذشته و روز قیامت او به شدیدتری وضع ممکن در گور عذاب و شکنجه می شود. پیوسته گرزهای گداخته آهنین بر سر و بدن او کوبیده می شود و مارهای بزرگ هیکل بدن او را پاره پاره می کنند. فریادهای او از شدت درد و عذاب با اندازه ای بلند و دلخراش است که حیواناتی را که روی گور او مشغول چرا هستند به خود می آورد و آنها را از وحشت رم میدهد. بر پایه نوشته مشکات المصابح جلد اول صفحه39 شتر خود محمد با چنین رویدادی روبرو شده است
اگر بخواهید کامل از این مکان سر درآورید سوره های :
نبا۲۱-۳۰دخان۴۳-۵۰اعراف۴۱نسا۵۶مومن۷۱-۷۲ص۵۷-۵۸صافات۶۳-۶۸مائده۳۳-۳۸احزاب۵۷-۶۶حج۱۹-۲۲کهف۲۹توبه۳۵انسان۴
را بخوانید. ولی عجب خدای علافی داریم که می خواهد تیلیاردها انسان را تا ابد همین طور حال دهد.
بله اینجا جهنم خدای بخشنده و مهربان است.

هیچ نظری موجود نیست: