صفحات

۳/۰۴/۱۳۸۸

لعن و نفرین الله

یکی دیگر از شاهکارهای برجسته الله صفت بد اندیشی و بد خواهی او در نفرین کردن به بندگانش می باشد. در برخی از آیات قران الله با کمال خواری و زاری به بندگانش لعن و نفرین و برایشان بد خواهی آرزو می کند. فلسفه روانی اعن و نفرین آنست که شخصی در برابر دیگری خود را ناتوان و فروتر می بیند و چون قدرت برابری با او را ندارد و قادر نیست در برابر او ایستادگی کرده و یا عملی بر ضد وی انجام دهد از اینرو به مقامات متافیزیکی پناه جسته و بوسیله لعن و نفرین، التماس ،لابه و درخواست می کند که آسیب به وی آید.
برخی از لعن و نفرین های الله به بندگانش در قران در آیه های:
13مائده-52نساء-78جن-1لهب است.
براستی که چیستانهای مرموز و در همان حال سرگرم کننده ای در قران آسمانی وجود دارد. الهی که بر پایه آیه9انفال یکهزار فرشته از آسمان به یاری محمد پیامبرش فرستاد تا دشمنانش را در جنگ بدر شکست دهند و دارای آنچنان قدرتی است که بنا به نوشته محمد البرکاوی یکی از نویسندگان شهیر اسلامی می تواند در یک چشم بهم زدن دنیا را نابود کند و آنرا از نو بیافریند معلوم نیست چرا مانند یک زن سالخورده ناتوان و لگد خورده که نیروی برابری و یا دفاع از خود ندارد با زاری و زبونی به ابولهب دشمن محمد نفرین می کند که دستانش شکسته شوند؟
بدیهی است فقها و علمیای اسلام نوشته اند پرسش درباره علت و سبب اصول و احکام کتاب قران کفر است و می دانیم که مجازات کافر نیز مرگ است. بنابراین مسلمان کسی است که با نابینایی خرد و خفقان درایت و هوش چشم و گوش خود را ببندد و با ایمان جزمی و خرافی به اجرای اصول و احکام قران و کندگران مذهبی گردن نهد تا بتواند از عنوان مسلمان مومن بهره بگیرد.

هیچ نظری موجود نیست: