صفحات

۳/۰۸/۱۳۸۸

دین چیست؟

دین یک امر تحمیلی و اجباری است. هیچ کس دین خود را انتخاب نمی کند بلکه دین به او داده میشود و تحمیل می گردد. در واقع آدمی با دین پدر و مادر به دنیا می آید مثلا من در خانواده مسلمان به دنیا آمدم مسلمان شدم و اگر در خانواده مسیحی یا دین دیگری همان دین را داشتم.
از روزی که بچه به دنیا می آید مغز شویی دینی می شود. مراسم و آئین مذهبی و کتاب مذهبی تعلیمات دینی اصول دین فروع دین پیغمبر امام گناه صواب جهنم بهشت خدا رسول زیارت نماز روزه صدقه ذکر و هزاران چیز دیگه مانند بمبی در مغزمان منفجر می شود و در مغزمان حک می شود. ذهن پاک بچه از این خرافات پر می شود.
مثلا مسلمانان می گویند اسلام آخرین دین و کامل ترین و بزرکترین دین دنیاست و هرکس این دین را نداشته باشد کافر است و از خدا بیخبر و نجس است و جهنمی وووو از همان دوران نخست تخم بدبینی و دشمنی را در دل بچه ها می کارند.
در کرمان فرقه ایست بنام شیخیه که مسلمان شیعه هستند و گروه دیگری بنام بالاسری که آنها هم شیعه هستند وجود دارد. این دو گروه از قدیم و ندیم با هم مشکل و جنگ دارن و چشم دیدن همدیگر را ندارند. دشمنی آنها هم ظاهرا از این بابت است که شیخیها می گویند انسانها در روز قیامت به صورت روح ظاهر می شوند و بالاسریها به صورت جسم را قبول دارند و جنگ آنها هم سر هیچ و پوچ است.
این تنها یک نمونه کوچکش ایت که اختلافی که باورمندان همدین با هم دارند خودتان حساب کنید وای به حال دینهای متضاد هم.
بدنیست چند مورد پند آموز خنده دار و بی هدف و بی معنا را از گوشه یک دین برایتان بطور خیلی خلاصه بیان کنم اصول دین اسلام توحید و نبوت و معاد و عدل و امامت است. البته در شیعه
در توحید مسلمانان خدایی نیست جز الله خدای یگانهُ این خدا هر کاری دلش خواست با ینده خود می کند هر بدبختی و گرفتاری در دنیا داشته باشیم کار همین خداست و باید قبول کنیم میلیونها انسان گرسنه و بیمار و عقب مانده ذهنب در دنیا وجود دارد که بازم کار این خداست و باید قبول داشته باشیم؟.
بعد از توحید نبوت است که این هم شاهکار دین سازان و دکانداران دین است. نبوت پیامبر محمد را جانشین خدا در روی زمین می داند که آن خداچنینپیامبری هم باید داشته باشد در بخش نبوت جانشین های پیامبر امام ها هم پس از پیامبر جانشین خدا هستند و باید اوامر آنها اجرا شود.و به ترتیب آیت الله و حجت الله هستند که هر غلطی دلشان خواست سر مردم بیارند و ما هم بگویم بعبعبعبعبع
بهد از نبوت معاد است که شاید از همه اصول مضحک تر باشد بموجب این اصل مسلمانان در روز قیامت دوباره زنده می شوند تا حساب پس بدهند و پس از شفاعت امام هایی که در آن روز به دلالی و پارتی بازی مشغولند عده ای به بهشت و عده ای به جهنم بروند که در این مورد دکانداران دین برای ترساندن مردم و دوشیدن آنها نمایشنامه بسیار مفصل و رنگارنگی ساخته اند و چه بسیار آدم های عوام و برخی خواص هم آن را باور کردند.
عدل هم چهارمین اصل در اسلام است که اصل بامسمایی است کدام عدل؟ در چه موردی؟ در کجا و کی؟
این خدایی که مباشران اسلام معرفی می کنند یک دیکتاتور به تمام معنی است درست همانند صاحبان امر در روی زمین! که ظلم را به نهایت می رسانند آیا خدا عادل است که به یک نفر همه چیز می دهد و به دیگری هیچ؟
یکی ضعیف است و یکی نیرومند یکی باهوش و دیگری کم عقل یکی زیبا و یکی دیگر زشت؟
میرسیم به امامت اصل پنجم یعنی اینکه بعد از پیامبر که فرستاده خدا است کسان دیگری به عنوان امام جانشین پیامبر می شوند که در قسمت نبوت از آن خواندیم دوازده تا از این امام ها از یک خانواده بطور ارثی جانشین پیامبر آمده اند که البته دوازدخمی رفته جایی گل بچینه هنوز نیامده است.

هیچ نظری موجود نیست: