صفحات

۳/۱۲/۱۳۸۸

داستان نوح بیشتر شوخی تاجدی

همه ما از داستانهای آسمانی طوفان نوح را جالب و هیجانی می دانیم. آیا تا به حال به ضدونقیض و دروغ هایی که در این داستان وجود دارد فکر کرده ایم؟
و اما داستان نوح:
گیلگمیش یک داستان سومری است که در کتیبهای یونان باستان پیدا می شود و قدمتی معادل دوهزار سال قبل از میلاد دارد.
اینکه داستان گیلگمیش چطور وارد تورات و سپس قران شده داستانی طولانی دارد اما خلاصه اینطور بوده که افسانه گیلگمیش در ادبیات بابلی هایی که حدود دوهزار سال قبل از میلاد در منطقه ای بنام اکادها زندگی می کردند و حتی زبان یهودی هم از آن زبان نشعت گرفته است بجای نوح شخصی بنام اوتناپیشتیم که مسئولیت ساخت کشتی و جمع آوری حیوانات را بر عهده داشت از طرف خدایانی که در ان زمان مردمان آن منطقه به ان اعتقاد داشتند دستور می گیرد.
حتی رنگین کمان و فرستادن یک کبوتر و سپس یک پرستو برای پیدا کردن خشکی و جزییات این داستان با ویرایش خیلی مختصر در تورات و سپس قران آمده است.
تمام این اسناد بدست آمده در بین النهرین که در موزه بریتانیای لندن نگهداری می شود بخوبی ثابت می کند این داستان از افسانه های قدیمی گرفته شده است و فقط با تغیرات اندکی در تورات و سپس قران کپی شده اند.
مسئله ای که بطور کامل طوفان نوح را زیر سوال می برد همان داستان جمع آوری حیوانات و نگه داری آنها در کشتی است.
تصور کنید یک پلنگ برای زنده مانده باید بطور متوسط روزی ۱۰ خرگوش بخورد یعنی برای زنده ماندن به مدت ۱ ماه حدودا ۳۰۰ خرگوش بخورد. در ضمن غذا دادن به آن همه حیوان زمانی معادل ۱۰ روز بلکه بیشتر طول می کشد که این محال بودن قضیه را جدی تر می کند.
از اینها گذشته جمع آوری حیوانات از سراسر جهان کاری دشوار و غیر قابل انجام است. مثلا خرس قطبی را چطور کانگرو در استرالیا چطور و مارهای سمی و قول پیکر گوشتخوار چطور و بقیه به همین روال چطور جمع اوری شده است؟
در ضمن ماهی های آب شیرین و شور چطور زنده می مانند و ماهی های گوشتخوار چه غذایی میخوردند؟
گیاهانی که حساس به آب هستند و در زیر آب نمی توانند زنده بمانند چطور زنده مانندند و تکثیر شدند؟
از اینها گذشته خدای متعال می خواست کافرانی که نوح را مسخره میکردند را نابود کند بقیه انسانهایی که اصلا از این جریانات اطلاعی نداشتند چه گناهی کرده بودند که کشته شدند؟
خدا می توانست نه کشتی بسازد نه حیوانات و آدمهای دیگر را بکشد. می توانست با یک اشاره ناقابل همه کافران را از بین ببرد.
حالا ما چگونه بدونه حساب و کتاب و کمی فکر این مزخرفات را باور و قبول می کنیم جای سوال دارد.؟؟؟!!!

هیچ نظری موجود نیست: